Zarządzanie jakością w ochronie zdrowia

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest kształcenie kadry kierowniczej i specjalistów, rozumiejących na czym polega nowoczesne zarządzanie zakładem opieki zdrowotnej (w tym zarządzanie jakością) i innymi organizacjami w systemie ochrony zdrowia, umiejących zastosować w praktyce nabyte umiejętności.

Czas trwania: 2 semestry (184 godz. dydaktycznych)

Po ukończeniu szkolenia uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Sylwetka absolwenta

Uczestnik, który ukończy szkolenie posiada wiedzę interdyscyplinarną z zakresu nauk ekonomicznych i społecznych oraz  rozumie problemy sektora ochrony zdrowia, zna  systemy opieki zdrowotnej oraz polityki zdrowotnej Polski i krajów Unii Europejskiej. Posiada wiedzę szczegółową z zakresu: formułowania strategii, biznesplanów i projektów dla podmiotów leczniczych oraz innych organizacji ochrony zdrowia, opracowania strategii i stosowania technik marketingowych, tworzenia systemów zarządzania jakością oferowanych świadczeń zdrowotnych, zarządzania ludźmi, oceny i modyfikacji struktur organizacyjnych, negocjowania, zarządzania finansami, analizy danych księgowych oraz zastosowania technik analizy finansowej, poznania i umiejętnego interpretowania przepisów prawnych regulujących funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia.

Program szkolenia (wykaz przedmiotów i zagadnień):

  1. Ryzyko w opiece zdrowotnej
  2. Zarządzanie procesowe
  3. Metody i techniki zarządzania jakością
  4. Certyfikacja i akredytacja. Zarządzanie jakością (akredytacja TQM)
  5. Zarządzanie jakością w oparciu o normy ISO 9000
  6. Dokumentacja systemu zarządzania jakością – warsztaty
  7. Prawne regulacje w zakresie jakości
  8. Komunikacja w zespole
  9. Tablice kompetencyjne- tworzenie i weryfikacja
  10. Ocena skuteczności i efektywności systemów zarządzania
  11. Badanie satysfakcji pacjenta- warsztaty
  12. Statystyczne sterowanie procesami
  13. Statystyczne starowanie procesami – warsztaty
  14. Marketing relacyjny w kształtowaniu jakości
  15. Auditowanie systemów jakości – warsztaty praktyczne
  16. Auditowanie systemów jakości
  17. Ekonomika jakości. Systemy rachunku kosztów
  18. Koszyk jakości
  19. Działania antykorupcyjne
  20. Zarządzanie operacyjne w podmiocie leczniczym- warsztaty

Metody i narzędzia dydaktyczne

  • wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych
  • analiza przypadków case study
  • ćwiczenia warsztatowe
  • dyskusje zogniskowane
  • gry i ćwiczenia kierownicze
  • symulacje biznesowe i decyzyjne
  • testy

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

  • semestralny test zaliczeniowy obejmujący wszystkie przedmioty w semestrze
2016_06_12_naglowek_kolor