Collegium Mazovia z nowym logotypem

12 października 2015
2015_10_12_starter_z_nowym_logo
 Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Collegium Mazovia Innowacyjna Szkoła Wyższa odświeża swój wizerunek i zmienia logotyp uczelni.

Pierwszy logotyp uczelni, wówczas Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, łączył tradycyjną wizję uczelni z jej ekonomicznym profilem nauczania. Charakterystyczny wykres ujęty w ozdobny, opisany na kwadracie napis, nie utracił uroku do dziś. Z czasem jednak dochodziło do poszerzania oferty o nowe kierunki studiów, co sprawiło, że uczelnia potrzebowała nazwy uniwersalnej, obejmującej obszary nauk społecznych, technicznych i medycznych. W 2010 roku powstała klasyczna nazwa Collegium Mazovia, kontrastująca z uzupełnieniem – Innowacyjna Szkoła Wyższa. Podkreślająca szacunek do tradycji oraz odwagę w poszukiwaniu nowych rozwiązań.
Nowa nazwa dalece odbiegła od poprzedniej, mimo to zdecydowano się  zachować dotychczasowe elementy identyfikacji wizualnej. Autor poprzedniego znaku, artysta plastyk Maciej Pieńkowski, przygotował odświeżoną wersję logotypu, łączącą poprzednie motywy graficzne z nową nazwą, a charakterystyczny wykres zbliżył się do inicjału Mazovii. Projekt był kompromisem wielu wzajemnie wykluczających się założeń, ale jego głównym celem było utrzymanie ciągłości identyfikacji wizualnej uczelni w okresie upowszechniania się nowej nazwy.
– Przystąpiliśmy do poszukiwań nowej formuły, a prace zajęły blisko trzy lata. Poszukiwania koncepcji wizualizującej nową strategię uczelni, opartej na innowacjach społecznych, doprowadziły do powstania kilkunastu wersji projektów graficznych. W efekcie powstał całkowicie nowy projekt, nawiązujący w bardzo nowoczesnej i syntetycznej formie do orła mazowieckiego, a jednocześnie inicjału Mazovii. Twórcą logo jest architekt Piotr Felszyński, autor wielu znanych i nagradzanych opracowań wizualnych znaczących firm i instytucji – tłumaczy proces powstania nowego logotypu kanclerz Collegium Mazovia, arch. Mariusz Szabłowski.
W opinii autora nowego znaku graficznego Collegium Mazovia, długotrwałe poszukiwania dały efekt artystyczny więcej niż satysfakcjonujący. – Nowe logo spełnia wszystkie oczekiwania uczelni. Jest ładne, czytelne i niepowtarzalne,  a jednocześnie symbolizuje wartości uczelni: związek z regionem Mazowsza, nowoczesność i wizję przyszłości – dodaje kanclerz uczelni.
Premiera nowego logotypu miała miejsce podczas XVII Inauguracji Roku Akademickiego Collegium Mazovia Innowacyjnej Szkoły Wyższej. Nowy znak graficzny jest jednym z etapów trwającego procesu zmiany wizerunku uczelni. Wcześniej uruchomiono nową odsłonę strony internetowej, która jest łatwiejsza w nawigacji i odpowiada współczesnym trendom i oczekiwaniom użytkowników sieci. W najbliższym czasie planowana jest publikacja nowej strategii uczelni, opierającej się na nowoczesnym modelu nauczania, który uwzględnia stały kontakt absolwenta ze szkołą, ustawiczną edukację zawodową w celu budowania swojej konkurencyjności na rynku pracy oraz praktyczny wymiar przekazywanej wiedzy.