Rusza trzecia edycja Budżetu Obywatelskiego Mazowsza

2 lutego 2022
2022_02_01_starter_BOM_Mazowsze
 Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someonePrint this page

Czym jest Budżet Obywatelski?

To wydzielona część budżetu Województwa Mazowieckiego, o której przeznaczeniu zdecydują w głosowaniu mieszkańcy. W tym roku do dyspozycji jest 25 mln złotych.
Każdy mieszkaniec województwa ma możliwość bezpośredniego decydowania o tym, na co zostaną wydane środki z budżetu województwa. Ma realną szansę zrealizować własne pomysły oraz zmienić wizerunek swojego otoczenia. Może zgłosić projekt, podpisać się na liście poparcia dla projektu, oddać głos na wybrany projekt w etapie głosowania.

Każdy, kto weźmie udział w Budżecie Obywatelskim Mazowsza wnosi swój wkład w rozwój województwa!

Kto może zgłosić projekt?

Projekty mogą zgłaszać wszyscy mieszkańcy województwa mazowieckiego bez ograniczeń wiekowych. Każdy może zgłosić dowolną liczbę projektów. W przypadku osób małoletnich zgłoszenia dokonuje rodzic lub opiekun prawny.

Jakie projekty można zgłaszać?

inwestycyjny o maksymalnej wartości 1 000 000 zł brutto

nieinwestycyjny o maksymalnej wartości 200 000 zł brutto

Projekty z poprzednich edycji można znaleźć na bom.mazovia.pl

Projekt składany do BOM musi być:

  • zgodny z zakresem zadaÅ„ województwa
  • zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiÄ…zujÄ…cego
  • możliwy do zrealizowania w trakcie jednego roku budżetowego
  • ogólnodostÄ™pny dla wszystkich mieszkaÅ„ców województwa
  • poparty podpisami minimum 50 mieszkaÅ„ców województwa mazowieckiego
  • zrealizowany na nieruchomoÅ›ci, do której województwo posiada tytuÅ‚ prawny, w przypadku projektu inwestycyjnego

Jak zgłosić projekt?

Nabór projektów trwa od 1 do 20 lutego 2022 r.

Aby zgłosić projekt, należy:

  1. Zapoznać się z zasadami zgłaszania projektów na bom.mazovia.pl,
  2. Wypełnić formularz zgłoszenia projektu,
  3. Zebrać poparcie dla projektu u minimum 50 mieszkańców województwa mazowieckiego w formie listy elektronicznej lub papierowej,
  4. Zgłosić projekt w formie elektronicznej albo wysłać pocztą, złożyć osobiście w siedzibie urzędu lub w delegaturze.

Jak będą wybierane projekty?

Od 21 lutego do 8 kwietnia br. zgłoszone projekty będą sprawdzane pod względem formalnym i merytorycznym. Projekty oceniać będą pracownicy Departamentu Organizacji Urzędu pod nadzorem powołanego przez marszałka Zespołu ds. Budżetu Obywatelskiego Mazowsza oraz pracownicy odpowiednich departamentów merytorycznych.

Po zakończeniu oceny zostanie sporządzony wykaz projektów dopuszczonych do głosowania oraz tych, które otrzymały ocenę negatywną. Od oceny negatywnej będzie można się odwołać. Odwołania rozpatrzy Zarząd Województwa Mazowieckiego.

Kto ostatecznie wybierze projekty?

Ostatecznie o tym, które projekty zostaną zrealizowane, zadecydują mieszkańcy w drodze głosowania.

Głosowanie potrwa od 30 maja do 19 czerwca br. Każdy mieszkaniec województwa mazowieckiego będzie mógł oddać dwa głosy – jeden na projekt z puli ogólnowojewódzkiej i jeden z podregionalnej.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami telefonicznie: 22 5979045, 22 4379471 lub napisz wiadomość e-mail: bom@mazovia.pl

Wszystkie informacje o BOM dostępne są na bom.mazovia.pl.