W realiach gospodarki rynku nasyconego, coraz trudniej jest budować przewagę nad konkurencją. Z jednej strony – dostęp do wiedzy o technikach sprzedaży jest łatwy: książki i artykuły o tematyce marketingowej, poradniki sukcesu, kursy otwarte, są na wyciągnięcie ręki. Z drugiej jednak – wyłuskanie z nich rozwiązań najodpowiedniejszych dla specyfiki naszej firmy, to zupełnie inna sprawa. W obliczu tej sytuacji, coraz większym powodzeniem cieszą się wewnętrzne szkolenia dedykowane.
Szkolenie, przed którym trener dokładnie pozna potrzeby firmy, dostosuje strategię i program, jest najskuteczniejszą formą wspierania jej rozwoju. Dodatkowo, koszt takich szkoleń w przeliczeniu na pracownika jest często niższy, niż koszt uczestnictwa w szkoleniach otwartych.
Centrum Szkoleniowo-Konferencyjne Mazovia, korzystając z doświadczenia dydaktycznego szkoły wyższej, współpracuje z najlepszymi wykładowcami i trenerami biznesu. Z powodzeniem organizuje szkolenia wewnętrzne dla regionalnych przedsiębiorstw.
W ostatnim czasie “szyte na miarę” szkolenia przeprowadziły z naszym Centrum m.in. firmy “Odmet S.A”oraz “Jubiler Niewęgłowski”. Mimo, że funkcjonują w zupełnie innych branżach, to obie firmy nastawione są na rozwój i strategicznie patrzą w przyszłość, mimo trudnej ogólnej sytuacji gospodarczej. Obie dążą do zbudowania zespołów pracowników zadowolonych, identyfikujących się z firmą, którzy osiągają sukcesy zawodowe, z korzyścią dla siebie i pracodawcy.
W pierwszej odsłonie “Szkoleń szytych na miarę” rozmawiamy z przedstawicielem ODMET S.A.
Pan Grzegorz Pietrzak, Dyrektor Handlowy, Prokurent firmy “Odmet S.A”, będącej wiodącym dystrybutorem wyrobów hutniczych, blach dachowych, bram i ogrodzeń. Firma dąży do doskonalenia umiejętności swoich pracowników poprzez stałe poszerzanie wiedzy związanej z branżą i obsługą klientów. W marcu 2015 r. dla “Odmet S.A.” przeprowadziliśmy specjalistyczne dwudniowe szkolenie
pt. “Windykacja w praktyce”, dostosowane do potrzeb dużej firmy branży stalowej.
Czym kierował się Pan, podejmując decyzję o organizacji szkolenia wewnętrznego dla swoich pracowników?
Szkolenia wewnętrzne są najskuteczniejszą formą doskonalenia umiejętności i pozyskiwania wiedzy.
Czy organizatorowi udało się dobrać trenera z doświadczeniem w branży Pana firmy?
Kluczową kwestią dla skuteczności przeprowadzanych szkoleń jest nie tylko wiedza, ale również praktyczne doświadczenie trenera. CSK Mazovia udało się spełnić nasze oczekiwania w tym zakresie, a trener wykazał się dużym zaangażowaniem, praktyką, wiedzą i umiejętnością jej przekazywania.
Czy trener dostosował odpowiednio tematykę szkolenia do specyfiki i potrzeb Pana firmy?
Tematyka szkolenia była ściśle dostosowana do profilu naszej firmy, procedur w niej panujących
i specyfiki środowiska w którym działamy.
Jakich efektów oczekuje Pan po szkoleniu?
Liczymy na zwiększenie efektywności naszych działań windykacyjnych w zakresie windykacji miękkiej.
Czy szkolenie czymś Pana zaskoczyło?
Miło zaskoczyły mnie pozytywne reakcje pracowników po szkoleniu. Okazuje się, że odpowiednie szkolenie, dające odpowiedzi na pytania, nawet w najtrudniejszych kwestiach, jest dla pracowników ogromną wartością.
Czy pracownicy uczestniczący w szkoleniu, wykazują jakieś zmiany w postępowaniu, w pracy z klientem lub w zespole?
Pierwsze efekty, widoczne u naszych handlowców, to sposób postrzegania windykacji w relacjach
z klientem.
Czy pracownicy wykazują chęć dalszych szkoleń?
Pracownicy Spółki Odmet uznali szkolenie dotyczące windykacji za wartościowe i pozytywnie wpływające na efekty ich pracy.Oczekują szkoleń również w innych zakresach swoich kompetencji.
W jaki sposób szkolenie pomoże Panu realizować cele strategiczne?
Jednym z głównych celów firmy na ten rok jest poprawa płynności finansowej Spółki m.in. dzięki zwiększeniu skuteczności działań windykacyjnych. Szkolenie to idealnie wkomponowuje się w realizację tego celu.
Proszę podzielić się z nami własną opinią na temat szkolenia.
Moja opinia jest bardzo pozytywna. Szkolenie okazało się bardzo przydatne, organizacja dobra, a koszt niewygórowany. Dostrzegam więc same korzyści.
Dziękujemy!
W kolejnej odsłonie rozmowa z Panem Sebastianem Niewęgłowskim właścicielem sieci salonów „Jubiler Niewęgłowski”.
Jeżeli:
- jesteś pracownikiem, kierownikiem, czy tez właścicielem firmy,
- chciałbyś wiedzieć, czy do profilu twojej działalności możemy dobrać trenera, program czy strategię rozwoju,
- jesteś ciekaw, ile takie szkolenie może kosztować,
- potrzebujesz wsparcia, zwiększenia sprzedaży, poprawy stosunków branżowych lub metod windykacji,
- jesteś zajęty, brak Ci czasu by zająć się tym osobiście,
- chciałbyś, by Twoi pracownicy otrzymali porcję wiedzy i umiejętniści dla szybszego rozwoju firmy.
Skontaktuj się z nami!
Odpowiemy na każde pytanie. Bazując na naszym doświadczeniu w przekazywaniu wiedzy, bez wygórowanych stawek, dołożymy wszelkich starań, by pomóc w rozwoju Twojej firmy.
Zapraszamy do współpracy.
Centrum Szkoleniowo Konferencyjne Mazovia
ul. Sokołowska 161, 08-110 Siedlce
tel 25 633 30 32 w. 67
kom. 783 121 073